Bredbandsinformation – installationsdags!

Goda nyheter grannar! Styrelsen har fått bekräftat från Bredbandsbolaget att slutdatum för vår fibernätsinstallation är bestämd och bekräftat till den 24 februari (24/2), alltså om så lite som en månad.

Det innebär att inom kort kommer det avier i våra brevlådor om att OptiGo behöver tillträde till våra fastigheter och de börjar redan nästa vecka på Bläcksvampsvägen. Enligt tidigare info ska de sedan arbeta sig vidare till Flugsvampsvägen och till sist Taggsvampsvägen. Nummerordning på husen okänd, men tjänsten går inte att aktivera innan sista hushållet fått sitt uttag installerat. Har man frågor till OptiGo finns det kontaktuppgifter på avin. Har man frågor om tjänsteutbudet, priser m.m. riktar man dem till bredbandsgruppen eller Bredbandsbolagets kundtjänst.

Som tidigare gäller det att vara hemma, lämna en nyckel till en granne eller till OptiGo. Kan man inte vara hemma är det noga att markera ut var man vill ha mediaomvandlaren (ca 10x10cm) och lämna korrekta kontaktuppgifter om frågor skulle uppstå.

Observera!!!

Det är viktigt att man förstår att man själv som enskild fastighetsägare måste ringa till Bredbandsbolagets kundtjänst och aktivera tjänsten i just ditt uttag. Bredbandsbolagets kundtjänst har öppet alla dagar 08.00-22.00 och nås på telefonnummer 0770-777 000. OptiGo installerar alltså bara kablarna och kontakterna i huset som bredbandstjänsten utnyttjar. Den router som behövs och som man får låna kostnadsfritt av Bredbandsbolaget under hela avtalsperioden skickar man själv efter när man aktiverar tjänsten i sitt hushåll. Man betalar endast fraktkostnaden för routern.

Samma sak gäller om man vill ha den kostnadsfria tjänsten IP-telefoni med Bredbandsbolaget. Man måste själv kontakta Bredbandsbolagets kundtjänst som har alla detaljer.